חפש בבלוג זה

יום שישי, 3 ביוני 2016

שמן אתרי לימון- סגולות רפואיות ושימושים

שמן אתרי לימון- סגולות רפואיות ושימושים

שמן אתרי לימון- (אורלי תגר, TAGAR) 


לימון מוסיף המון! 
שמן אתרי לימון הוא אחד השמנים הנפוצים בעולם הארומתרפיה. כל אחד יכול להשתמש בו בבית בקלות לטיפול בגוף ובנפש ואפילו לניקיון הבית!

שמן אתרי לימון מופק בכבישה קרה מקליפת הלימון. כן, כן. השמן האתרי נמצא בתוך בועיות קטנטנות שבקליפת הלימון. מכירים את זה במתכונים כתוב להוסיף גרידת לימון? אז זה בדיוק זה, השמן האתרי המרוכז, העצמתי והריחני שבקליפה.


מה הן סגולות המרפא העיקריות של שמן הלימון?
שמן אתרי לימון דוחה חרקים, מחטא מאוד , מפחית סיכון להתפתחות סרטן על ידי יכולתו לנטרל תאים משובשים בגוף. הוא נפלא למערכת הנשימה- מונע ומרגיע התקפי אסטמה ועוזר לטפל בצינון. הוא משפר את זרימת הדם בגוף, מסייע לפעילות מערכת העיכול, עוזר לטפל בעצירות, מטפל ביבלות ואף מהווה טיפול עדין בפטריות עור. הוא טוב לטיפול באקנה, עוזר להרגיע דלקות, מחזק מערכת החיסון, משפר את הריכוז, נפלא למדיטציה, תפילות עמוקות, חיבור רוחני ואפילו מרומם את הנפש.

10 שימושים נפלאים לשמן אתרי לימון
להלן 10 דוגמאות לשימושים מעולים בשמן אתרי לימון:
1.  טיפול ומניעת דלקות גרון-  הוסיפו כ- 5 טיפות שמן אתרי לימון על כפית מלח רגיל מן המטבח. ערבבו בכוס מים פושרים וגרגרו מספר פעמים ביום. המלח השמן האתרי יחדיו, יגרמו לחיטוי חזק של האזור ויעזרו לנטרל את החיידקים. כדאי לעשות זאת מיד כשמתחיל כאב, ואפילו כשמישהו אחד מבני הבית התחיל לסבול מדלקת גרון, כך תפחיתו מאוד את סיכויי ההידבקות.
2.   חיטוי משחטים עם שמן אתרי לימון וחומץ-  טפטפו לתוך בקבוק תרסיס 30 טיפות שמן אתרי לימון (תוכלו להמיר חלק מהטיפות גם בשמנים אתרים לבנדר ועץ התה), הוסיפו כף אלכוהול, חצי כוס מים וחצי כוס חומץ והרי לכם תרסיס חיטוי חזק מאוד, לנקיון שיש, כיורים, קרמיקה וכו'. כמו בכל חומר ניקוי, חשוב לבדוק את עמידות המשטח לתרסיס טרם השימוש.
3.   טיפול באקנה- פעולת החיטוי והפחתת הדלקות שניחן בהן שמן הלימון, תועיל מאוד להפחתת הופעת פצעי האקנה וזירוז ריפוי פצעים קיימים. הוסיפו כ 2 טיפות שמן אתרי לימון על כפית של שמן שקדים. מרחו בעדינות על כל הפנים מיד לאחר שטיפתן והסירו את שאריות השמן בעזרת צמר גפן נקי. אל תיבהלו מטיפול בעזרת שמן לעור הנוטה לאקנה, זה לא יחמיר את האקנה שלכם.
4.   משחת שיניים טבעית- במקום משחות שיניים סינתטיות המלאות בחומרים רעילים, תוכלו לצחצח שינים בעזרת שמן קוקוס ושמן אתרי לימון. הוסיפו כ- 4 טיפות שמן אתרי לימון לכפית שמן קוקוס, מרחו על משחת השיניים וצחצחו כרגיל. ניתן להמיר חלק מהטיפות בשמנים אתרים כמו- מנטה וציפורן, אך בתנאי שהמשחה לא תהיה בשימוש של נשים בהריון, מניקות וילדים.
5.  הקלה בבחילות- שמן אתרי לימון מועיל מאוד למערכת העיכול, ואף עוזר להפחית תחושה של בחילה. בין אם אכלתם יותר מדי, או שאתן נשים בהריון- שמן אתרי לימון יקל עליכם. שימו כפית מלח בקערית קטנה מזכוכית, ועליה טפטפו 15 טיפות שמן אתרי לימון. הניחו את הקערית קרוב אליכם, כמו על שולחן העבודה, או על שידה ליד המיטה בלילה והריח יעקל עליכם מאוד. כמובן שאין מניעה להריח את השמן ישירות מן הבקבוק עצמו
6.   הרחה בזמן מדיטציה- מדיטציה היא כלי נפלא עבורנו. רבים עוסקים בתרגולה מדי יום. שמן אתרי לימון מאוד עוזר לנו להתחבר לעשיה רוחנית ולעבודה פנימית. שימו אותו במבער עם מים בחדר טרם תרגול המדיטציה, והוא ישפר מאוד את החוויה שלכם. השימוש בו יתאים גם בזמן תפילה.
7.   מרכך כביסה עם חומץ ושמן אתרי לימון-  במקום מרכך כביסה סינתטי שמכיל רכיבים הפוגעים בגוף ובסביבה וגם חומרי ריח מלאכותיים שפוגעים בעור ובמערכת הנשימה, השתמשו בחומץ ושמנים אתרים. החומץ גם מרכך את הבדים וגם מחטא מאוד. שימו כ- 15 טיפות שמן אתרי לימון על כ- 1/4 כוס חומץ בתא המרכך שבמכונת הכביסה. גם פה תוכלו להמיר חלק מן הטיפות בשמנים אתרים נוספים שריחם נפלא כמו- לבנדר, אורן, תפוז וכו'.
8.   שיפור מצב הרוח- הדפת שמן אתרי לימון במבער בבית, תעזור לשפר את מצב הרוח שלכם. הניחוח שלו מוביל באופן מהיר לעליה במצב הרוח ומתאים ממש לכל זמן. עוד שמנים שמשפרים את מצב הרוח ויתאימו לשילוב במבער- תפוז, אשכוליות, ברגמוט. הוסיפו 3-12 טיפות שמנים אתרים (לפי גודל החדר) לתוך מבער עם מים ותהנו מריח נפלא ומצב רוח מעולה.
9.  מניעת הידבקות במחלות- מישהו במשרד שלכם חולה? אחד הילדים בבית חולה? אתם מפחדים להידבק?  שמן אתרי לימון יעזור לחטא את האוויר ולמנוע הידבקות במחלה. הניחו קערית זכוכית עם מלח, או הדליקו מבער עם שמן אתרי לימון (כפי שפרטתי בסעיפים קודמים) ובכך תיהנו מאוויר מחוטא.  
10.   חיזוק מערכת החיסון-  דרך חשובה להימנע מהידבקות במחלות, היא חיזוק מערכת החיסון של הגוף. שמן אתרי לימון עוזר לייעל ולשפר את ייצור תאי הדם הלבנים בגוף ובכך מחזק את מערכת החיסון. הטיפול הוא פשוט כ- 5 טיפות שמן אתרי לימון על כפית אחת של שמן שקדים (אצל ילדים מתחת לגיל 5 ונשים בהריון נפחית ל- כ 3 טיפות), ומורחים על כפות הרגלים בכל ערב לקראת השינה.  

לסיום הנה מתכון להדפת שמנים במבער ליצרית מצב רוח טוב, הרמוניה, וריח נפלא:
4 טיפות שמן אתרי לימון, 4 טיפות שמן אתרי תפוז מתוק ו 2 טיפות שמן אתרי ברגמוט.  מוסיפים למבער עם מים ונהנים מאווירה מופלאה, מצב טוב וריח מעולה.

אזהרות חשובות לגבי שמן אתרי לימון:
אסור לפעוטות מתחת לגיל שנתיים במריחה על העור
אסור לקרב אל העיניים
לשימוש חיצוני בלבד
יש למהול היטב בשמן נשא טרם המריחה על העור
פוטוטוקסי- בריכוז מעל 5% בתוך שמן נשא, יש להימנע מחשיפה לשמש באזור בו נמרח לכ- 12 שעות.

אם יש לכם שאלות, השאירו תגובה או צרו קשר ואשמח להשיב! 

אולי יעניין אותך לקרא גם
- שמן אקליפטוס מאיזה גיל ואיזה סוג
- איך לזהות שמן אתרי איכותי
- שיפור הריכוז והזיכרון בעזרת שמנים אתריים

טיפול טבעי בכינים
- הרחקת ייתושים בדרכים טבעיות 
- שמנים אתרים מותרים ואסורים בהריון
- אקנה- לא לילדים בלבד
- רווינטסרה או רבנסרה?


אורלי תגר 
Orly TAGAR
לפייסבוק- www.facebook.com/tagar.natural
לאתר האינטרנט- www.tagar-natural.com


3 תגובות:

  1. רשימה מצויינת ומועילה. תודה רבה!!! דבורה

    השבמחק
  2. האם כל השמנים האתריים הם לשימוש חיצוני בלבד?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש טיפול בשמנים אתרים גם בבליעה, אבל צריך לדעת בדיוק באיזה סוגי שמנים להשתמש, איך לערבב אותם ואני מאוד ממליצה לעשות את זה רק בייעוץ אישי של מטפל ולא לבד כי זה יכול להיות מאוד מסוכן.

      מחק

תודה על תגובתך!