חפש בבלוג זה

יום שני, 6 ביוני 2016

שמן אתרי תפוז- סגולות רפואיות ושימושים

שמן אתרי תפוז- סגולות רפואיות ושימושים

שמן אתרי תפוז מופק בכבישה קרה מקליפת הפרי.  בדומה לכל פירות ההדר, השמן האתרי נמצא בתוך בועיות קטנטנות שבקליפת התפוז. כבישת הקליפה משחררת את השמן מתוך הבועיות.
ישנם שני סוגים תפוז עיקריים בעולם הארומתרפיה- התפוז המתוק, שהוא הנפוץ ביותר והתפוז המר המופק מקליפתו של התפוז המר (חושחש) במאמר זה נדון בשמן התפוז המתוק.

מה הן סגולות המרפא העיקריות של שמן התפוז המתוק?
שמן אתרי תפוז מתוק מרומם מאוד את מצב רוח ואף מטפל בדיכאון, הוא מרגיע, משחרר כעסים ועצבנות, מעורר תיאבון (כשיש חוסר כמו עקב מחלה, אצל זקנים, ילדים קטנים וכו'), טוב לטיפול בקשיי עיכול כמו עצירות/ שלשלול, מרגיע את מערכת הנשימה ואף מרגיע ומונע התקפי אסתמה, מטפח מאוד את העור, מצמצם סימני מתיחה וצלקות, מרגיע עור רגיש ומגורה, מייעל את פעילות השרירים בגוף, מייעל תהליכי לידה, יוצר אווירה של הרמוניה בין בני הבית, מעורר יצירתיות ומגביר מוטיבציה לעשיה.

10 שימושים נפלאים לשמן אתרי תפוז מתוק
להלן 10 דוגמאות לשימושים מעולים בשמן אתרי תפוז מתוק:
1.  שיפור מצב הרוח באופן מידי- מרחו על ציידי הצוואר שמן אתרי תפוז מהול בשמן שקדים (או כל שמן נשא אחר). חזרו על פעולה זו כל מספר שעות ותוכלו להרגיש שמצב הרוח שלכם משתפר מאוד. עוד דרך טובה תהיה לטפטף את השמן על קערית מלח ולהניח קרוב אליכם, הריח של התפוז ישפר את מצב רוחכם. כמו כן, ניתן להריח את השמן האתרי ישרות מן הבקבוקון.
2.  יצירת אווירה של הרמוניה בבית- הדפת שמן אתרי תפוז במבער בסלון,  תיצור אווירה נעימה, מחברת ורגועה מכעסים. הוסיפו כ- 10-12 טיפות של שמן אתרי תפוז לתוך מבער עם מים והניחו למולקולות הריח להתפזר בחלל החדר ולהשפיע עליכם לטובה. תוכלו להמיר חלק מכמות הטיפות בשמנים אתרים נוספים כמו- לבנדר, לימון, אשכוליות, אורן וכו'.
3.  מניעת סימני מתיחה- בזמן הריון, מרחו באופן קבוע תערובת שמנים המכילה שמן אתרי תפוז בתוכה כדי להפחית את סימני המתיחה האפשריים. שמני הנשא חשובים פה מאוד וכדאי להשתמש בתערובת עשירה של שמנים כמו- חמאת שיאה, שמן קוקוס, קלנדולה, אובליפיחה, שקדים, חוחובה ועוד.
4.  ייעול תהליכי לידה- עיסוי הגב התחתון בעזרת שמן אתרי תפוז על בסיס שמן שקדים יעזור לייעול התכווצות השרירים בזמן הצירים, וישפר את תהליך הלידה.
5.  שיפור התיאבון- כדי לשפר את התיאבון עבור אדם הסובל ממחלות שונות, כולל אנורקסיה, או עבור ילדים קטנים עם תיאבון ירוד, נוכל להשתמש בשמן אתרי תפוז. עיסוי קבוע של כל הגוף, בעיקר מערכת העיכול וכפות הרגלים בעזרת שמן אתרי תפוז המהול בשמן שקדים יועיל מאוד לשיפור התיאבון. כמו כן, גם הרחת השמן על ידי הדפתו במבער, טפטוף על מלח, או הרחה ישירות מן הבקבוק תועיל מאוד במקרה זה.
6.  טיפול בעצירות ושלשול- שמן אתרי תפוז מתוק מרגיע ומייעל את שרירי מערכת העיכול כאחד. על כן, הוא מאוד יתאים לטיפול בעצירות וגם בשלשול. נערבב אותו עם שמן נשא ונעשה עיסוי על כל הבטן בצורה מעגלית, עם כיוון השעון.  שלשול או עצירות נקודתיים צפויים להתחיל להשתפר תוך יום- יומיים, שלשול או עצירות כרוניים צפויים להשתפר בהדרגה תוך מספר ימיים- שבוע (מאוד תלוי בחומרת הבעיה).
7.  מניעה וטיפול בהתקפי אסתמה-  לשמן התפוז יש יכולת נפלאה להעמיק את הנשימה ולהרגיע את התכווצויות הברונכים הקיצוניות המתרחשות בשמן התקף אסתמה. שלבו שמן אתרי תפוז עם שמן שקדים ומרחו בתנועות עיסוי על בית החזה והגב. יש לחזור על הטיפול מספר פעמים ביום להפחתת ההתקפים, או באופן מידי להרגעת התקף. שמנים אתרים נוספים שכדאי לשלב בטיפול זה-  רווינטסרה, לבונה, אקליפטוס, לימון. כמובן, שאין בשום פנים להחליף טיפול רפואי שכבר קיבלתם ללא ייעוץ רפואי, ואין להסתמך על טיפול זה לבדו ללא קבלת חוות דעת ואבחון רפואי.
8.  הרגעת כאבי שרירים- לאחר מאמץ גופני, השרירים עשויים לכאוב ולהרגיש נוקשים. שלבו שמן אתרי תפוז עם שמן שומשום (או שמן זית אם אין לכם) ובצעו עיסוי לשריר הכואב. שמנים אתרים נוספים שכדאי לשלב בטיפול זה-  עשב הלימון, אקליפטוס, מנטה.
9. נוזל שטיפת רצפה ריחני- טפטפו כ- 30 טיפות שמן אתרי תפוז על כף של מלח שולחן רגיל וערבבו, הוסיפו כף של חומץ וערבבו שוב. הרי לכם נוזל שטיפת ריצפה ריחני ומחטא עד מאוד. פשוט הוסיפו כפית אחת מתוך כל התערובת אל תוך חצי דלי מים ושטפו את הרצפה בבית. לאחר השטיפה הבית יריח כמו פרדס תפוזים ריחני. תוכלו להמיר חלק מהטיפות בשמנים אתרים נוספים המחטאים ומעניקים ריח נפלא משל עצמם כמו- לבנדר, אורן, לימון ועוד.
10.  שיפור השינה- שילוב של שמן אתרי תפוז עם שמן אתרי לבנדר, הוא טיפול יעיל לקשיי שינה. שניהם עוזרים להרגיע את המחשבות ואת הנפש, ומכניסים את המח שלנו למצב נח להירדמות. טיפה אחת של לבנדר וטיפה אחת של תפוז בכל צד של הכרית לקראת השינה, יקלו על תהליך ההרדמות וישפרו את שנתכם.  
·    שימו לב- בשילוב שמן אתרי עם שמן נשא (כמו שקדים, זית, שומשום וכו') היחס בין השמן האתרי לשמן הנשא תלוי בגיל, במצב הרפואי ובאזור בו נמרחת התערבות. להנחיות מדויקות עבורכם, צרו עמי קשר ואייעץ בשמחה.

אזהרות חשובות לגבי שמן אתרי תפוז מתוק:
אסור לפעוטות מתחת לגיל שנתיים במריחה על העור
אסור לקרב אל העיניים
לשימוש חיצוני בלבד
יש למהול היטב בשמן נשא טרם המריחה על העור


אם יש לכם שאלות, השאירו תגובה או צרו קשר ואשמח להשיב! 


אולי יעניין אותך לקרא גם:
- שמן אתרי לימון- סגולות רפואיות ושימושים

- שמן אקליפטוס מאיזה גיל ואיזה סוג
- איך לזהות שמן אתרי איכותי
- טיפול טבעי בכינים
- הרחקת יתושים בדרכים טבעיות
- שמנים אתרים מותרים ואסורים בהריון
- רווינטסרה או רבנסרה
- איך להירגע בדרכים טבעיות

אורלי תגר
Orly TAGAR
לפייסבוק שלי
לאתר האינטרנט



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך!