חפש בבלוג זה

יום שישי, 24 במרץ 2017

תחתוניות או לא להיות! האם יש קשר בין תחתוניות להפרשות וריח רע מהנרתיק?

תחתוניות

האם הן באמת מזיקות או מועילות לנו? ואיך זה קשור להפרשות מרובות וריח רע מהנרתיק? 

תחתוניות או לא להיות. אורלי תגר/ ORLY TAGAR

כולנו מכירות אותן. התחתוניות. אם לא מספיק לנו בימי המחזור, לימדו אותנו שאנו הנשים, חייבות להשתמש בתחתוניות במהלך כל החודש לטובת ההיגיינה האינטימית שלנו.
ובאמת רובנו התרגלנו, והתחתוניות הפכו להיות חלק בלתי נפרד משגרת הניקיון האישי שלנו.
כשאני מדברת עם נשים על היגיינה נשית ושואלת אותן מה היה קורה לו היו מוותרות על התחתוניות, הן מיד זזות בכיסא בחוסר נחות ושואלות אותי: "אבל מה עם כל ההפרשות? מה עם הריח הלא נעים?"
אז בואו נעשה קצת סדר כדי לענות על השאלות האלו, ואז נבין האם התחתוניות באמת חשובות להיגיינה שלנו או שדווקא עדיף לוותר עליהן.
בסביבת הנרתיק חיים חיידקים באופן טבעי אשר יוצרים סביבה מאוזנת והרמונית. רקמת נרתיק בריאה מבוססת על אותה פלורה מאוזנת. שינויים סביבתיים ופנימיים מפרים את איזון הפלורה של הנרתיק ומובילים להגברה מוגזמת של ההפרשות (או יובש מוגזם מן הצד השני), שינוי בריח ובצבע ולעיתים אף תחושת צריבה.
השפעות פנימיות על פלורת הנרתיק יהיו למשל, תזונה, שינויים הורמונאליים וכן גם עניינים רגשיים שונים.
 
השפעות חיצוניות על פלורת הנרתיק יהיו למשל, זיהומים ממקור חיצוני וחוסר באוורור.
השפעות פנימיות וחיצוניות אלו עלולות להוציא את סביבת הנרתיק מאיזון ולהוות מצע נח להתרבות חיידקים שונים והתפתחות זיהומים ופטרת. כמו כן, יורגשו שינויים ברמת הלחות וההפרשות  של הנרתיק.
אז אם נתמקד בנושא הדיון שלנו- תחתוניות, הן למעשה גורם חיצוני.
מה הן עושות?
 התחתוניות עשויות בדרך כלל מחומרים סינתטיים אשר באים במגע עם רקמת הנרתיק העדינה. חלק מחומרים אלו כבר יוצרים חוסר איזון בנרתיק, במיוחד אם התחתוניות מכילות תוספת של חומרי ריח סינתטיים. התחתונית חוסמת לחלוטין כל אפשרות עבור הנרתיק להתאוורר ולנשום. כל זה משבש לחלוטין את פלורת הנרתיק והופך אותו למצע מושלם להתפתחות זיהומים ופטרת. התוצאה: ריח לא נעים וריבוי בהפרשות.
תשאלו אותי, אז מה עם תחתוניות אורגניות? אגיד שזה בוודאות עדיף על הסינתטיות, אבל, גם הן מפריעות מאוד לאיזון הטבעי באזור.
כן, נשים רבות שמתייעצות איתי בנושא, מתפלאות מאוד לשמוע שלנשים בעלות פלורת נרתיק מאוזנת יש מעט מאוד הפרשות אשר להן כמעט ואין ריח.
אז איך זה אמור להרגיש? הפרשה תקינה היא מועטה, מלחחת את הרקמה הרירית של הנרתיק ואינה צריכה שום דבר שיספוג אותה פרט לתחתונים רגילים (מיד אסביר גם על התחתונים). ההפרשה שמגיעה לתחתונים נספגת ומתייבשת בקלות והיא בעלת ריח עדין מאוד, כמעט בלתי מורגש. אגב, לריח התקין של הפרשות הנרתיק, דווקא יש תפקיד ביולוגי במשיכה מינית של הצד השני
J
כדאי לדעת שנשים חוות שינויים תקינים במרקם, צבע וכמות ההפרשות לפי הזמן במחזור החודשי (למשל, סביב מועד הביוץ). גם בזמן זה תחתונים מתאימים יספיקו בהחלט.
תחתונים טובים לאישה יהיו מ- 100% כותנה, או לפחות שרוב הבד יהיה מכותנה, במיוחד האזור שבפתח הנרתיק. כותנה היא בד נושם ואידאלי לאזור זה.
עוד כדאי, ללבוש בגדים מאווררים ככל הניתן. חצאיות ושמלות או מכנסיים שאינם צמודים יהיו נפלאים למטרה זו.
כאשר פונות אלי נשים עם בעיית ריח וריבוי הפרשות מהנרתיק, אני ממליצה להן חד משמעית לוותר על התחתוניות. בשבעות הראשונים של ה"גמילה" ייתכן קושי עד שרקמת הנרתיק מתאזנת וחוזרת לטבעה התקין. לאחר תקופת הסתגלות זו, תיהנו ממיעוט הפרשות וריח! כדי להקל על התהליך אני משתמשת בשמנים המופקים מצמחי מרפא כמו- גרניום, פלמרוזה, שמן שקדים ועוד, מהם אני יוצרת תערובת למריחה פנימית אשר מעודדת איזון בפלורת הנרתיק ועוזרת להיפטר מן הזיהומים השונים.

אז הגיע הזמן להיגמל מהתחתוניות! כך תרגישו טוב יותר, תחסכו כסף ותעזרו להפחית את הזיהום הסביבתי J  


רפואה שלמה,
אורלי תגר
Orly TAGAR




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך!