חפש בבלוג זה

יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

פטריה בנרתיק- פתרונות טבעיים

פִטריה בנרתיק – פתרונות טבעיים


פטריה בנרתיק- פתרונות טבעיים 
מהי פטרת הנרתיק?

פטרת הנרתיק היא סוג של דלקת המטרידה נשים רבות ומתפתחת באזור הנרתיק. הפטריה גורמת לגרד, צריבה ושינויים בהפרשות הנרתיק התקינות (כמו ריח, מרקם וכמות). סימנים נוספים לפטרת הנרתיק, הם כאב או צריבה בנסיון לקיים יחסי מין ובהטלת שתן.
ריח ההפרשות עשוי להיות לא נעים, הכמות מרובה, המרקם סמיך וכהה יותר או מזכיר מעט גבינת קוטג'.
כ- 60% מהנשים סובלות מפטריה בנרתיק לפחות פעם בחיים, אצל חלק מהן מדובר במקרה חד פעמי אך אצל רבות מדובר בבעיה שחוזרת לעיתים קרובות.  

מקור הפטריה
הפטריה חיה באופן טבעי ומאוזן במערכת העיכול שלנו, כאשר סיבות שונות עשויות להוביל לחוסר איזון של הפטריה במערכת העיכול. אצל נשים, הפטרייה שיצאה מכלל שליטה עשויה להגיע דרך מערכת העיכול אל הרקמה של הנרתיק. סיבה נוספת הגורמת לפטריה להופיע היא למעשה הדבקה מאדם אחר בעיקר לאחר קיום יחסי מין (כולל מין אוראלי) עם אדם נשא.
לעיתים הפטריה "שקטה" עד כדי העדר סימנים לחלוטין,  כאשר תנאים מסוימים עשויים לגרום לה להתפרץ או להחמיר.
סיבות נפוצות להתפרצות או החמרה במצב של פטריה בנרתיק הן למשל: הריון, נטילת גלולות למניעת הריון, נטילת אנטיביוטיקה, שטיפות אינטימיות בתדירות גבוהה, מערכת חיסונית חלשה, מחלת הסוכרת, טיפולים הורמונאלים שונים והרגלי תזונה אשר מזינים את הפטריה. 

כדאי לדעת
-        פטריה בנרתיק שאינה מטופלת עשויה להחמיר ובכך לגרום לתופעות גרד וצריבה קשות יותר. לעיתים יכולה  אפילו לגרום לפגיעה קבועה ברקמה הרירית של הנרתיק וסביבתו.
-        פטריה בנרתיק עשויה להתפשט לאזורים אחרים ולהדביק גם אותם, כמו פי הטבעת למשל.
-        הפטריה עשויה לעבור במגע מיני, כך למשל, אישה יכולה להדביק את בן זוגה. כדאי לדעת שלעיתים קרובות הגבר יהיה רק נשא של הפטריה ולא ידע על קיומה כי הרבה פעמים אצל גברים, אין כמעט  סימנים לפטריה. כאשר מדובר בבן זוג קבוע ייתכן מצב של הדבקה חוזרת- לאחר שהאישה נרפאה מן הפטריה היא נדבקת מחדש על ידי בן הזוג אשר נדבק ממנה מלכתחילה בעת קיום יחסי מין. לכן חשוב שלא לקיים יחסי מין בזמן שיש פטריה ועד לסיום הטיפול. ובמידה ויש חשד כי גם בן הזוג נדבק – יש לטפל בשני בני הזוג.

פתרונות טבעיים
כפי שהוזכר, חשוב להזדרז ולטפל בפטריה כי ככל שהזמן יחלוף התופעות יחמירו ויהיה קשה יותר לטפל.  הרפואה הקונבנציונלית מציעה טיפול מקומי במשחות או נרות, או בנטילת כדורים.
תרופות אלו מכילות חומרים סינתטיים שמומלץ להימנע מהם כל עוד אפשר.
ישנן דרכים להימנע מהתפרצות הפטריה, וגם אם התפרצה- ניתן לטפל בה באופן טבעי, בעיקר אם מתחילים את הטיפול במוקדם ככל הניתן.

-         תזונה- כדאי להימנע ממזונות אשר מזינים את הפטרייה וגורמים לה להתחזק ולצאת משליטה. בין המזונות הבולטים הם סוכרים ופחמימות ריקות. פחמימות ריקות הן למשל כל מוצרי הקמח הלבן וגם תפוחי אדמה.
-         מצב הרוח- מצבי לחץ, חרדה ועצבים מחלישים את המערכת החיסונית ומקשים עליה להתמודד מול כל "אויב". זה נכון לגבי כל מחלה החל משפעת ועד סרטן. מצבי לחץ אלו מקשים על הגוף להתמודד גם עם הפטריה. השתדלו להימנע ככל הניתן מלחץ ועצבים מיותרים.     
-         לבוש- הקפידו ללבוש תחתונים מכותנה בלבד. תחתוני תחרה או לייקרה סקסיים הם דבר נפלא כאשר הם מלווים אותנו לזמן קצר מאוד כחלק מחוויות נעימות. אבל שימוש קבוע בהם אינו מאפשר לאזור הנרתיק לנשום, מה שמשפר את תנאי המחייה (חום ולחות) של הפטריה הפרזיטית ברקמת העור העדינה. כמו כן, בדים עבים, צמודים ואטומים מדי באזור המפשעה ייצרו תנאים דומים באזור ויעלו את הסיכויים לשגשוג הפטריה. לבישת תחתוני כותנה  ביום יום, ובדים משוחררים ואווריריים ככל הניתן יאפשרו לאזור האינטימי שלכן לנשום, ויורידו את הסיכוי להתפתחות הפטרייה .
-         הימנעו משימוש יום יומי בתחתוניות- רוב התחתוניות עשיות מחומרים סינטטיים לא בריאים אשר באים במגע עם הרקמה העדינה של הנרתיק בכל שעות היום. אך גם תחתוניות אורגניות אינן פתרון יעיל. התחתוניות, כמו הבגדים הצמודים מונעות מן הנרתיק להתאוורר ושוב, מאפשרות תנאים נוחים מדי לפטריה המטרידה. כאשר מתרגלים לשימוש בתחתוניות ממש מתמכרים אליהן וקשה מאוד להפסיק. אך לאחר שבוע – שבועיים ללא התחתוניות הרקמה של הנרתיק מתאזנת וההפרשות פוחתות משמעותית.
-         טלו פרוביוטיקה על בסיס יומי- החיידקים הפרו ביוטיים הם אלו אשר דואגים לשמור את הפטריה תחת איזון בגופנו. זה נכון לגבי מערכת העיכול, וגם לגבי הנרתיק. תוספת של חיידקים פרו ביוטיים (אסידופולוס) על ידי שימוש בתוספי מזון, יהוו עזרה נפלאה לגוף שלנו ויפחיתו את הסיכוי לפטריה שיצאה מכלל שליטה.
-         אוורור- אפשרו לנרתיק להיות מאוורר כל עוד ניתן. למשל, בבית לבשו תחתוני בוקסר רחבים, ולכו לישון עם כותנות ללא חלק תחתון כלל. כפי שהודגש, האוורור חיוני לאזור. 
-         הימנעו מתכשירים סינטטים: שטיפה אינטימית שאינה טבעית מכילה חומרים סינטטיים מגרי עור, מה שעשוי להוציא את סביבת הנרתיק מאיזון ולהוות מצע טוב יותר להשתרשות פטריה.
-         חומץ תפוחים- שטפו את הנרתיק בתערובת של חומץ תפוחים עם מים. חומץ תפוחים טבעי הוא מאוד אנטי פטרייתי ומחטא נפלא! הכינו תערובת של כ- כף חומץ תפוחים על חצי כוס מים. קנו בבית המרחקת מזרק של 10 מל' ללא מחט והזריקו את התערובת לעומק הנרתיק ככל שתוכלו להגיע. כטיפול מונע ניתן לשטוף כך את הנתיק פעמיים- שלוש בשבוע, ואם כבר מתחילים סמני פטרייה יש לשטוף את הנרתיק כך כשלוש פעמים ביום. לאחר שחולפים סמני הפטריה מומלץ למרוח שמנים אשר משקמים את הרקמה הרירית העדינה כמו- היפופיאה, קלנדולה, קוקוס, זרעי בורז', מרווה ועוד.  
-         הידרוסולים: הידרוסולים הם המים ארומטיים אשר נותרים מזיקוק צמחים בתהליך הפקת השמן האתרי שימוש בתערובת של הידרוסולים במקום או בתוספת לחומץ התפוחים תייעל מאוד את הטיפול. הידורוסלים מתאימים הם למשל: קמומיל, מרווה, גרניום ופלמרוזה.
-         שמנים אתרים: בטרם אסביר באילו שמנים אתרים מומלץ להשתמש כדי לטפל בפטרייה בנרתיק חשוב להזהיר מפני טיפול לקוי - אני קוראת לעיתים קרובות ברשת האינטרנט המלצות על שימוש בשמן עץ התה לטיפול בפטרת ואגינלית. הממליצים מציעים לטפטף ישירות על מגן התחתון (שכפי שציינתי אינו מומלץ בפני עצמו) שמן עץ התה, או למהול שמן עץ התה במים ולשטוף את הנרתיק. לצערי, שמן עץ התה אינו מתאים לרקמה הרירית, והרי נרתיק הוא רקמה רירית. בנוסף, מגן תחתון עשוי מחומרים פלסטיים בין השאר ושמן אתרי אינו מגיב טוב במגע עם פלסטיק מה שעשוי להוביל לגירוי בעור ולספיגה של חומרים פלסטיים רעילים אל תוך הגוף. ולבסוף, מים אינם מוהלים שמן אתרי- שמן אתרי מעורבב עם מים זה 100% מים לצד 100% שמן אתרי כי הם אינם מתערבבים ושמן עץ התה אינו מתאים לשימוש על הגוף ללא דילול משמעותי ובוודאי שמדובר ברקמה רירית עדינה. יחד עם זאת, לארומתרפיה יש הרבה מה להציע בכל הנוגע לטיפול בנרתיק ובזיהומים פטריתים- שמנים שיכולים לעזור במקרים כאלו הם למשל: שמן נים, קוקוס, גרניום ופלמרוזה. יש למהול את השמנים בשמן נשא כמו קוקוס, או שקדים למשל ובעצם להשתמש בתערובת למריחה באזור עדין זה. 

לסיכום- אורח חיים נכון יפחית את הסיכוי להתפתחות פטריה בנרתיק, ואם בכל זאת מתחילים להרגיש סימנים של פטריה, טיפול טבעי עם תחילת הפטריה יוביל לפתרון קל וללא חומרים רעילים. אל תזניחו פטריה שהופיעה, כי בדרך כלל היא תחמיר ותקשה על הטיפול בה.
רפואה שלמה,
אורלי תגר
Orly TAGAR


52 תגובות:

  1. כתבה נהדרת! רק שאלה, ציינת ששמן נים, קוקוס, פלמרוזה וגרניום מתאימים לנרתיק. מה בדיוק עושים איתם ובאיזה מינון?

    השבמחק
  2. שלום לך,
    מה שאפשר לעשות הוא כך- משתמשים בשמנים האתריים (גרניום ופלמרוזה) ומטפטפים מהם סה"כ 2 טיפות על כל כפית של כל שאר השמנים. אפשר למשל להשתמש כפית שמן נים, כפית שמן קוקוס, 2 טיפות גרניום ו 2 טיפות פלמרוזה. מערבבים הכל יחד ומורחים באופן עמוק ככל הניתן. תדירות המריחה תלויה במצב הפטריה. אם זה בימים הראשונים של הפטריה אפשר למרוח 2-3 פעמים ביום למשך כשבוע וזה אמור לעזור. אם הפטריה כבר התפתחה זה יכול להגיע למצב שיש למרוח ממש כל 3 שעות ואפשר לצפות לזמן ארוך יותר עד לריפוי מוחלט. אפילו כמה שבועות. אני מאוד ממליצה להחזיק חומץ תפוחים בבית תמיד, ואיך שמתחיל הגירוד לעשות את השטיפות בעזרת חומץ התפוחים, ואפשר לשלב גם מריחה של תערובת השמנים שציינתי לאחר השטיפה. כך הפטריה תעלם מהר ולא תספיק להתפתח.
    במידה והפטריה תפסה תאוצה כדאי לשים לב אם מתחיל שיפור בעזרת הטיפול הטבעי. אם אין שיפור, אני ממליצה לגשת לקבל אבחון אצל הרופא המטפל.
    בהצלחה ורפואה שלמה!
    אורלי.

    השבמחק
  3. שלום אורל,
    האם החומץ אמור לשרוף?( יש כאב בניגוב)
    כמו כן ראיתי שכתבת על יתרונות שתיית חומץ מדולל, האם יש בעיה לצרוך בקביעות
    אם יש אוסטואופורוזיס? או אפילו רק בסיכון לרשת מאמא שלי? ( הבנתי שהוא נגרם מהמצאות חומצות שאוכלות את הסידן הרבה זמן בגוף?( לכן לא כדאי גם לצרוך קפה..?))

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      חומץ תפוחים לא ישרוף על רקמה בריאה (כשהוא מדולל כמובן במים ). כאשר החומץ מדולל עם המים כפי שהוסבר במאמר והוא שורף בנרתיק או בסביבתו זה אומר שהרקמה אינה בריאה. במקרה שלנו כנראה מדובר בפטריה אותה רצינו לרפא ואכן זה עשוי לגרום לתחושת צריבה. שימי לב שאינך משתמשת בחומץ ללא דילול כי אז הוא עלול לפגוע ברקמה, מה שמן הסתם ישרוף/ יצרוב בתחושה.
      לגבי שתייה קבועה של חומץ עם מים- אין כל בעיה בצריכה קבועה כל עוד זה מרגיש טוב ונעים. אם זה המצב אין סיבה להפסיק.
      חומץ תפוחים הוא חמוץ בטעמו, אך אינו חומצתי ולכן לא מסכן במקרים בהם אוכל חומצתי מסוכן בהם. כמובן שבמקרים של מחלות כרוניות אני תמיד ממליצה להתייעץ עם הרופא המטפל במחלה.

      מחק
  4. שלום אורלי,
    האם השימוש בחומץ תפוחים או בשמנים האתריים שציינת יכול להשפיע על יכולת הגוף להיקלט? אני מנסה להיכנס להריון וחוששת שמריחת השמנים והשטיפה עלולים להשפיע. אם כן, כמה זמן לפני הביוץ יש להפסיק את שימוש?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      השמנים האתרים לא יפריעו כלל לגוף להיכנס להריון.
      השטיפה עלולה לשטוף החוצה את הזרע בטרם עת, וקיימת אפשרות שחומץ התפוחים ישפיע על הסביבה של הנרתיק אשר מתאימה לזרע. לכן, אמליץ להימנע מן השטיפות כ- 24 שעות לפני קיום יחסי המין ועד יומיים לאחר הנסיון האחרון שבזמן הביוץ.
      בכל מקרה של ספק אני ממליצה להתייעץ עם רופא הנשים שמטפל בך.
      אני מאחלת לך שתיקלטי במהרה ורפואה שלמה,
      אורלי.

      מחק
  5. היי אורלי, כל חומץ כשר לצורך העניין? קניתי במכולת חומץ של אוסם. כתוב עליו 5%. זה טוב?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מירב,
      לצערי חומץ פשוט של אוסם לא כל כך מתאים פה.
      יש צורך בחומץ תפוחים טבעי שהוא מאוד אנטיפטרייתי ומתאים לאזור הנרתיק.

      מחק
  6. שלום אורלי, האם שתית חומץ תפוחים תעזור לטיפול אנטי פטרייתי? אם כן באיזה מינון, ומה אופן הלקיחה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אורי,
      בהחלט. יש לשתות בכל יום 2-3 פעמים ביום עם האוכל, 2 כפיות חומץ תפוחים על כוס מים.
      טיפול אמיתי בפטריה יהיה טוב ביותר כאשר הוא מתבצע גם מבחוץ (כשמדובר בפטירה בעור למשל), אך גם מבפנים בצריכה פנימית.
      עוד יעזור לטפל בפטריה - הימנעות מסוכרים ופחמימות פשוטות אשר מזינות את הפטריה.
      בהצלחה

      מחק
  7. שלום אורלי, תודה על הכתבה המרתקת. אם יש לי פטריה ההולכת וחוזרת, וחוששתני שכנראה גם לבן זוגי שכן חשבתי שסיימתי את הטיפול בערכת אגיסטן והנה היא חזרה תוך לערך שלושה ימים גם מבחוץ וגם בתוך הנרתיק. מה עלי לעשות?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום,
      ראשית חשוב להקפיד על תזונה מתאימה והעיקר הוא להימנע מסוכר ופחמימות אשר מהוות "מזון" לפטריה בגוף. חשוב לעשות שטיפות תדירות עם חומץ תפוחים מהול במים וכדאי שגם בן הזוג יפעל באופן דומה.
      אגב, אחת הסיבות שהפטריה חוזרת היא שהיא עדין נמצאת "רדומה" באזור ולא הייתה החלמה מלאה ממנה, וגם ייתכן כי הטיפול של שלושת הימים פשוט לא היה מספיק.

      מחק
  8. שלום אורלי,
    אני חושבת שיש לי דלקת בנרתיק. האם מותר למרוח בנרתיק שמן שקדים ולעשות שטיפות עם חומץ תפוחים בזמן הריון??

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      את יכולה למרוח שמן שקדים בנרתיק בבטחה, אך הוא לא מועיל לפטרת.
      אם את בהריון, אני פחות ממליצה על שטיפות, אפשר לשבת באמבט ובו חומץ תפוחים או לשטוף חיצונית עם חומץ תפוחים מהול במים.

      מחק
  9. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  10. האם שמן תינוקות עוזר?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      שמן תינוקות אינו עוזר לטיפול בפטריה בנרתיק.
      אם כוונתך לשמן תינוקות הסינתטי (הרגיל שנמכר בפארמים השונים), הוא מאוד אינו מומלץ מכיוון שהוא עשוי מחומרים שפוגעים ברקמות העור והגוף כך שלא רק שלא יועיל אלא גם יזיק.

      מחק
  11. היי אורלי,
    יש כמות תמיסה מומולצת לשימוש במהלך שטיפה אחת?

    ולאחר השימוש התמיסה אמורה לצאת מהנרתיק צלולה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      סה"כ 5 מל' מהתערובת של חומץ תפוחים ומים תספיק.
      הנוזל לא יהיה צלול לחלוטין מכיוון שהחומץ עצמו בעל מראה "עכור" ואינו צלול.
      בהצלחה!

      מחק
  12. תודה אורלי על מידע. שאלה האם טיפות שמן עץ התה וטיפות לבנדר מהולים על שמן קוקוס יעשו את העבודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      כפי שציינתי בכתבה, שמן עץ התה אסור בהחלט בסביבת הנרתיק. הוא אגרסיבי מדי בשביל רקמה כה עדינה. לבנדר הוא שמן נפלא, אך לא אנטי פטרייתי. שמן קוקוס יהיה שמן נשא מעולה והוא יתאים עם גרניום ופלמרוזה.

      מחק
  13. עשיתי שלוש פעמים בערך את השמן עץ התה עם שמן זית בטמפון מה זה אומר שבעצם עשיתי נזק לרקמות הפנימיות ?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני משערת שלאחר שלוש פעמים לא יהיה נזק לטווח הארוך. אני ממליצה למרוח כמה ימים שמן קוקוס או זית למשל שעוזרים לרפא רקמות. כמובן, לא להמשיך להשתמש בשמן עץ התה באזור.
      בכל מקרה, טמפון בזמן פטריה, לא מומלץ, וגם לא עם שמנים אתרים.

      מחק
  14. הי אורלי
    מה קורה בעצם שעשיתי מה שהיה רשום עם שמן עץ התה מהול בשמן זית? שעשיתי נזק לרקמות ובגלל זה יותר צורב לי ?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי רותם,
      אני מעתיקה לך את התשובה מלמעלה:
      אני משערת שלאחר שלוש פעמים לא יהיה נזק לטווח הארוך. אני ממליצה למרוח כמה ימים שמן קוקוס או זית למשל שעוזרים לרפא רקמות. כמובן, לא להמשיך להשתמש בשמן עץ התה באזור.
      בכל מקרה, טמפון בזמן פטריה, לא מומלץ, וגם לא עם שמנים אתרים.

      מחק
  15. היי,
    הרופא המליץ לי על שטיפות עם חומץ תפוחים גם בגלל פטרת חוזרת וגם בגלל דלקת חיידיקם בנרתיק (bv) השאלה שלי היא האם זה עלול להשפיע על הריח הטבעי או הטעם של ההפרשות?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      מייד לאחר השטיפה יהיה מעט ריח מהחומץ אך הוא צפוי להיעלם לחלוטין תוך דקות ספורות עד שעות ספורות לאחר הטיפול.

      מחק
  16. שלום אורלי.
    השתמשתי בשמן שקדים ולאחר מכן גליתי שהיתה לי פטריה בנרתיק באותו זמן. האם צריך לזרוק את השמן שקדים או שאפשר להמשיך להשתמש בו? (אני לא רוצה שהוא ידביק אותי)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      האם היה מגע בין הבקבוק/ פיית הבקבוק לעור שלך? אם כן, אז לזרוק. בנוסף, תמיד יש לטפטף שמן מלמעלה ללא מגע עם שום משטח וללא מגע עם העור. החידקים מקלקלים את השמן גם כשאין פטריות או בעיות רפואיות אחרות.

      מחק
    2. שלום לך,
      האם היה מגע בין הבקבוק/ פיית הבקבוק לעור שלך? אם כן, אז לזרוק. בנוסף, תמיד יש לטפטף שמן מלמעלה ללא מגע עם שום משטח וללא מגע עם העור. החידקים מקלקלים את השמן גם כשאין פטריות או בעיות רפואיות אחרות.

      מחק
  17. היי אורלי אני סובלת כבר במשך שנה בכל חודש מהפיטריה.
    ברוב היום שלי התזונה שלי ממש גרועה...
    האם זה קשור???
    ואיפה אפשר להשיג את החומץ תפוחים???
    תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום,
      בהחלט קשור לתזונה. פחמימות פשוטות, סוכרים ושמרים הם דוגמאות לתזונה ש"עשות חיים קלים" לפטרייה. חשוב להימנע ממזונות אלו באופן מוחלט לפחות בהתחלה, ולאחר ההחלמה לצרוך מהם במתינות רבה.
      חומץ תפוחים ניתן להשיג בקלות בכל בית טבע. לפעמים גם במחלקות הטבע בסופרים השונים.
      תרגישו טוב

      מחק
  18. היי אורלי,איך אפשר לדעת אם בן הזוג נדבק האם יש בדיקות מסויימות ואם כן איךצריך לטפל אם יש אפשרות שהוא נדבק?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      כן אפשר לבדוק זאת אצל הרופא, אך הנטייה היא לטפל בבן הזוג בכל מקרה, כאשר האישה אובחנה עם פטריה בנרתיק.
      ברפואה הטבעית הטיפול יהיה דומה לשל האישה, רק במריחה חיצונית מקומית כמובן.

      מחק
  19. אם נדבקתי מבת זוגתי איך אפשר לבדוק?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום,
      אכן אפשר לבדוק על ידי בדיקה אצל הרופא. אפשר גם לטפל באופן טבעי במידה ואין אפשרות לדעת בוודאות.

      מחק
  20. הי אורלי אני בהיריון והופיעה לי לצערי פטריה בנרתיק לפני כחודש + אני ממש מנסה להיפטר ממנה בכל דרך טבעית שיש , מורחת יוגורט, שמן קוקוס , שטיפות חיצוניות של חומץ תפוחים , gse, ,אוכלת שום חי שותה חומץ תפוחים הפסקתי עם הסוכרים לגמרי ושמרים, פחמימות פשוטות יותר קשה להימנע , כי אורז לבן זה בסיסי בכל מקום .. מאוד רוצה לעשות שטיפה ולסיים עם הפטריה האם יש דרך מתונה לעשות זאת בהיריון? ולמה אסור בהיריון לעשות שטיפות? תודה. אורטל.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אורטל,
      בהריון אנו נוהגים במשנה זהירות, וכל דבר חייב להיות בהשגחת רופא/ מטפל לפי סוג הטיפול.
      האם ניסית ליטול תוסף של פרוביוטיקה (החיידקים הטובים שיש ביוגורט, רק בצורה מאוד מרוכזת)?
      ייתכן וזה יעשה הבדל גדול עבורך.

      מחק
  21. היי
    האם לדעתך יעזור לערבה כפית יוגורט פרוביוטי עם 2 כפיות שמן קוקוס לפתוח עליהם פקסולת פרוביוטיקה לערבב ולהכניס אצבע עם זה לנרתיק למשך הלילה על מצע פד אורגני?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שירן,
      בהחלט יכול להועיל. כן, יכול להועיל. אין צורך בפד, בכלל, בזמן שיש פטריה- עדיף לאוורר את האזור כמה שיותר ולא להשתמש כלל בפדים/ תחבושות במידת האפשר.

      מחק
  22. היי אורלי .. קודם כל מאמר מעניין ומועיל ביותר חייבת לציין!
    אני כבר תקופה ארוכה סבלתי מגירודים בנרתיק וזה כל הזמן בא והולך .. עכשיו ביומיים האחרונים נהיו לי צריבות כל כך חזקות מבחוץ שאפילו לנגב אני לא יכולה .. ולאחר מכן אני פשוט שוכבת במיטה במשך שעה וחצי מחכה שהצריבה תעבור כי פשוט אפילו סתם לקום אני לא יכולה או לשבת.. אין באפשרותי כרגע ללכת לרופא בגלל כל מיני סיבות ואני כל כך מיואשת כבר . את יכולה להמליץ לי על משהו?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      האם הצריבות לאחר מתן שתן? האם ניסית לטפל עד כה בדרך כל שהיא? האם היית בעבר אצל הרופא בנושא זה?
      איני יודעת מה הסיבה בגללה את לא יכולה לגשת כרגע לרופא, אך מה שאת מתארת נראה כמו שמשהו שמצריך אבחנה.
      יש מרכזים לבריאות האשה, ממליצה לך לפחות לגשת למרפאה/ רופא באיזור מגורייך. הגרד והצריבה שאת מתארת יכולים לנבוע מסיבות שונות וכדי לטפל צריך לדעת מהי הסיבה.

      מחק
    2. הייתי בעבר אצל רופאת נשים בגלל אותו מקרה .. אמרה לי שמדובר בפטריה והביאה לי נרות. אחרי זמן מה הגרד פשוט חזר ושוב נעלם וככה זה כל הזמן , עכשיו זה שוב חזר והפעם שורף יותר ומגרד יותר וזה ממש מדאיג אותי .. שמעתי שיש נרות בבית מרחקת שלא מצריך מרשם רופא היית ממליצה לי לנסות? ובמתן שתן אין צריבה רק בניגוב עצמו .
      תודה רבה רבה לך על העזרה והייעוץ את מדהימה!!

      מחק
    3. ייתכן כי אכן מדובר בפטריה,
      הייתי ממליצה כן לחזור לרופאה ולוודא שזה אכן כך. אין מניעה לקחת את הטיפול בנרות והוא ללא מרשם, אך דעי כי זו אינה תרופה טבעית.
      אני ממליצה להקפיד מאוד על התזונה שתארתי כאן, וליטול תוסף פרוביוטיקה. חומץ תפוחים גם הוא בהחלט יכול להקל עלייך.
      תרגישי טוב ורפואה שלמה.

      מחק
  23. האם מותר לשים חומץ תפוחים ללא דילול ישירות על בית השחי לטיפול בהזעת יתר ולריח רע?התחלתי לעשות את בערך פעמיים-שלוש בשבוע ויש שיפור אבל לא מושלם... האם זה מזיק?
    והאם המינון שכתבת לפטרייה בנרתיק-כף חומץ תפוחים לחצי כוס מים מתאימים למצב של הזעת יתר נוראית בנרתיק ובמפשעה, הפרשות רבות,לחות,ולפעמים גם גרד?היתה לי פטרייה בעבר והשתמשתי בנירות ובמשחה.
    האם אפשר לשים מתערובת חומץ התפוחים גם בפי הטבעת?אמי מזיעה נוראות גם שם...ואפשר אחר כך למרוח שמן קוקוס בנרתיק ובפי הטבעת?לעשות את זה לכל החיים?כמה זמן?תודה על הכתבה המצוינת!!!

    השבמחק
  24. שלום רחל,
    אני לא ממליצה לשים חומץ תפוחים ישירות על העור מכיוון שהוא צפוי לגרום לגירוי עד כוויה של ממש.
    המינון שציינתי במאמר אכן מתאים גם לעור גם באיזורים שציינת.
    שמן קוקוס מותר לשימוש באיזור הנרתיק ופי הטבעת, אין מניעה להמשיך להשתמש לאורך זמן.

    השבמחק
  25. שלום אורלי אני משתמשת בסבון עץ התה בהמלצה של עובדת חנות טבע מחדירה ושוטפת טוב טוב ושורף כל פעם אחרי האם זה בסדר ? זה פשוט מחטא? כי ההפרשות באמת פוחתות

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      אם מדובר בסבון שמכיל שמן אתרי עץ התה, אני לא ממליצה להשתמש בו באיזור הנרתיק. למרות שהוא באמת יעיל לטיפול בפטריה, הוא אגרסיבי מדי לעור וסביר שהשימוש בו יוביל לפגיעה ברקמת הנרתיק.

      מחק
  26. היי אורלי,
    רוצה לשאול אותך בנוגע להיגיינה שגרתית:
    1. סבון - אני מבינה שאין צורך לשטוף את איזור הנרתיק בסבון, מצד שני אני לא באמת מצליחה ליישם זאת בזמני מחזור, או כשאני חוזרת מהבריכה או מהים, האם יש איזשהו סבון בעולם שאפשר להשתמש בו ממש בעדינות וממש רק באיזור החיצוני של הנרתיק?
    2. שמנים - האם אפשר מדי פעם בזמן מקלחת, למרוח שמן קוקוס על איזור השפתיים והמפשעות? נדמה לי שזה נותן לעור לחות, ריח טוב (לפני אוראלי) ואולי גם חיטוי, האם אני טועה?
    3. עץ התה - בהרבה מקומות קראתי שהוא שמן נהדר לחיטוי, עם המלצה לטפטף טיפה על התחתונית מדי פעם, או להשתמש בסבון עץ התה באופן חיצוני לנרתיק, מה דעתך?
    4. אם יש לך מוצרים מתאימים להיגיינה יומיומית אני אשמח!
    תודה רבה
    סיגל

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      כן, אני ממליצה להשתמש בתרחיץ על בסיס סבון סלק, עדין מאוד, בעת הצורך.
      בהחלט ניתן להשתמש בשמן קוקוס באיזור, השאלה היא לאיזו מטרה.
      אני מאוד לא ממליצה להשתמש בשמן עץ התה באיזור הנרתיק, הוא עושה נזק לרקמת הנתיק לטווח הארוך. גם לא בתוך סבונים ותכשירים שונים. אני ממליצה למרוח תערובת שמנים כפי שציינתי במאמר.
      יש לי מוצרים לטיפול באזור האינטימי הנשי- תרחיץ אינטימי, ושמן איזון אינטימי (לאיזון ריח, הפרשות וזיהומים). מוזמנת להתקשר אלי או לכתוב לי למייל ואשמח לעזור.
      אורלי
      054-5924835
      tagar.natural@gmail.com

      מחק
  27. רציתי לשאול אני סובלת מפטריה בנרתיק כמה חודשים . התרופות שקיבלתי מהרופא לא עוזרות. אני משתדלת כמה שאפשר להימנע ממזון מעובד.איך בדיוק להשתמש בחומץ תפוחים ומה המינון שכדאי לשתות. האם זה רק מונע או גם מרפא

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      ראשית חשוב מאוד להימנע בתזונה גם מחיטה, סוכר ושמרים.
      לגבי שתיית חומץ תפוחים- שתי 2-3 כפיות בכוס מים. בנוסף, ממליצה ליטול פרוביוטיקה.
      עוד אני ממליצה למרוח באופן מקומי תערובת שמנים כפי שתיארתי במאמר.

      מחק

תודה על תגובתך!