חפש בבלוג זה

יום שבת, 5 באפריל 2014

חומרי ניקוי טבעיים- עשו זאת בעצמכם

חומרי ניקוי טבעיים  –  עשו זאת בעצמכם

חומרי ניקוי טבעיים - עשו זאת בעצמכם. אורלי תגר. orly TAGAR
רוב חומרי הניקוי הקיימים בשוק מכילים כימיקלים קשים רבים. כימיקלים אלו פוגעים בעור שלנו, במערכת הנשימה, לפעמים מסוגלים לחדור את תוך הגוף ובנוסף לכך הם פוגעים מאוד בסביבה. 
לא מעט מקרים טרגיים מתרחשים כאשר ילדים נחשפים לחומרים מזיקים אלו כשהם נפגעים בעור, בעיניים וחמור מכל– בולעים אותם בטעות. 

למעשה אנו לא באמת חייבים את כל החומרים הנוראיים האלו כדי לנקות, לחטא ולהבריק את הבית. יש חומרים טבעיים לחלוטין אשר יאפשרו לנו לנקות היטב מבלי להיחשף לנזקי הכימיקלים ואפילו עשויים להיות זולים יותר.
אז, הסירו את כפפות הגומי, כי הן אינן נחוצות וראו כמה זה קל לנקות את הבית עם חומרים טבעיים. 

מה אנחנו צריכים?
חומץ תפוחים, סודה לשתייה, מלח, שמנים אתרים (לבנדר, לימון, עץ התה, תפוז- כולם או חלקם), מעט אלכוהול (למשל, ודקה), ומים.
  • נתחיל במתכון לתרסיס בסיסי עמו אפשר לנקות, לחטא ולהבריק את רוב המשטחים: 

  1. טפטפו כ- 30 טיפות שמנים אתרים אל תוך בקבוק עם שפריצר (עדיף בקבוק זכוכית) תוכלו לבחור את השמנים האהובים עליכם, אלו המועדפים עלי: לבנדר יחטא ויעניק ריח נפלא, לימון יחטא ואף יעזור בהלבנה, עץ התה יחסל עובש, ותפוז יוסיף ניחוח של מצב רוח טוב מה שתמיד כדאי שיהיה כשעוסקים במטלות הבית.  
  2. הוסיפו כ- כף אלכוהול נקי או וודקה וערבבו קצת את הבקבוק. 
  3. הוסיפו עוד כף חומץ תפוחים טבעי. אם אין, גם חומץ הדרים הפשוט מהסופר יוכל לשמש כתחליף. החומץ מנקה הייטב, עוזר בהמסת שומנים ומחטא. חומץ התפוחים הוא חומר ניקוי חזק יותר וגם אנטי פטרייתי כך שיעזור במלחמה מול העובש. 
  4. הוסיפו כחצי כוס מים.

תרסיס זה ישמש אתכם בניקוי רוב המשטחים, כולל מראות, שמשות, תריסים, שולחנות, שיש, נירוסטה וכו'. 
פשוט רססו ונגבו. 
  • ניקוי קרמיקה וכיורים:
    לניקוי קרמיקה וכיורים קחו את התרסיס שהכנו בסעיף הקודם והניחו בצד. קחו שקית סודה לשתיה ופזרו על המשטח. רססו את המשטח בעזרת התרסיס על האזורים בו פזרתם סודה לשתייה,  ונגבו בעזרת מטלית בד. אם יש לכלוך קשה יותר או שומני ניתן בהחלט לשפשף עם ספוג נקיון. 
    שימו לב שאין כל צורך בכפופות גומי כי לא רק שהחומרים האלו לא יפגעו בעורכם, הם אפילו יועלו לו.  תודו שזה נפלא! 
  • ניקיון רהיטי עץ: 
    גם פה יש פתרון טבעי מעולה. לאחר שאיבקתם את רהיטי העץ, קחו מטלית נקיה, והרטיבו אותה עם מעט חומץ תפוחים עד שתהיה לחה מעט אך לא רטובה ממש. לאחר מכן טפטפו על האזור הלח ממש כמה טיפות שמן זית עד לספיגה במטלית. העבירו בעדינות את המטלית על גבי המשטח וראו איך הוא נראה חי, רענן ומבריק. היו בטוחים שהוא גם מחוטא לחלוטין בזכות חומץ התפוחים.
  • שטיפת הרצפה: 
    קחו קערית מזכוכית וטפטפו לתוכה כ- 30 שמנים אתרים אהובים ומחטאים כמו לבנדר, לימון, עץ התה ותפוז. הוסיפו כף שלמה של מלח טבעי (זה שקונים בשקית נייר בסופר) ועוד 1-2 כפיות חומץ תפוחים. ערבבו את התערובת והנה לכם תרכיז טבעי לשטיפת הרצפה. הוסיפו כפית אחת מתוך התערובת לכל דלי מים, אם הדלי גדול במיוחד תוכלו להוסיף 2 כפיות.  התערובת תחטא את הרצפה אפילו יותר מנוזלי השטיפה הסינתטיים. פה אני ממליצה לשחק עם הריח – תוכלו לשלב שמנים אהובים עליכם כדי ליצור את ניחוח הניקיון האהוב עליכם. שמנים נוספים שאני יכולה להמליץ לשטיפת הרצפה הם: אורן, ארז, גרניום, עשב הלימון ועוד... הכל לפי העדפותיכם.
אני תמיד ממליצה, לפני התחלת ניקיון עם חומר חדש על משטח מסויים, וודאו את תגובת המשטח לחומר. נסו בנקודה קטנה ונסתרת במשטח ולאחר שתראו כי אין פגיעה בו, השתמשו כרגיל. 

כעת, אתם בוודאי מבינים כמה שזה די קל להחליף את כל החומרי הניקיון המסוכנים בחומרים טבעיים לחלוטין. כך אתם לא מסתכנים, לא פוגעים בבריאותכם ובבריאות בני הבית, וגם לא פוגעים בסביבה. 
ניקיונות נעימים.

אולי יעניין אותך לקרא גם:
-
סגולותיו של חומץ התפוחים

- שמן אתרי לימון- סגולות רפואיות ושימושים

אורלי תגר

3 תגובות:

  1. קרמיקה וכיורים ניתן לנקות באמצעות מטליות ניקוי

    השבמחק
  2. מעולה, כבר מכינה לי

    השבמחק
  3. מעולה! לגזור ולשמור!

    השבמחק

תודה על תגובתך!