חפש בבלוג זה

יום ראשון, 16 ביוני 2013

היגיינה וניקוי הפנים הטבעי


היגיינה וניקוי הפנים הטבעי

העור הוא איבר חשוב מאוד בגופנו מבחינה בריאותית, וגם מבחינת המראה החיצוני שלנו.
מחלות גופניות רבות, בעיות עור, אלרגיות, רגישויות, גיל, עייפות ומצב רוח : העור חושף את כולם.
עור הפנים הוא כרטיס הביקור המרכזי שלנו. כדאי מאוד לשמור על היגיינת עור הפנים ולהקפיד לטפח אותו כדי שנרגיש טוב וגם נראה טוב.

מבנה עור הפנים וחשיבות ההיגיינה

TAGAR - הגיינה וניקוי פנים טבעי
העור מורכב ממספר שכבות. במאמר זה אתמקד בשתיים מהן: השכבה החיצונית ביותר, זו שאנו רואים ומרגישים היא האפידרמיס והשכבה שמתחתיה היא הדרמיס. הדרמיס מכילה בין השאר את כלי הדם המזינים את העור וגם את בלוטות החֵלב. בלוטות החֵלב הן בלוטות שמפרישות חומר שומני מהשכבה הפנימית יותר (הדרמיס)  אל השכבה החיצונית ביותר (אפידרמיס) אשר נועד לשמן ולסכך את השכבה החיצונית, ובכך מונע ממנה מלהתייבש ומגן עליה מפגעי מזג האוויר והסביבה.
אותו חומר שומני מתלכלך ומזדהם בקלות רבה באזור האפידרמיס בעקבות פעילות של חיידקים אשר מגיעים אליו מהסביבה. הלכלוך והחיידקים נדבקים בקלות להפרשה השומנית גם במקרים שהעור אינו שומני למראה,  ועשויים ליצור בעיות עור בשכבה החיצונית וגם הפנימית כמו: קומודונים (נקודות שחורות), אקנה, דלקות ועוד.
שמירה על הגיינה טובה, איזון הפרשת בלוטות החלב והימנעות מגירוי מוגזם של העור ישמרו על העור בריא ככל הניתן, ישפר את מראהו, ויעכבו הזדקנותו.
שימוש במוצרים אגרסיביים, או כאלו המכילים כימיכלים רבים עשוי להוביל ליותר נזק מאשר תועלת. ניתן לשמור על העור ולטפח אותו באופן טבעי ועדין.
כדאי להקפיד על שגרת היגיינה טיפוח קבועה כדי לזכות בתוצאות טובות באופן קבוע.

אז, איך שומרים על ניקיון הנקבוביות והעור כולו?
הנה מדריך פשוט (וטבעי, כמובן)  לניקוי שוטף, ולניקוי יסודי של העור:

ניקוי שוטף של העור

תדירות לביצוע:  יום- יום.
ניקוי זה מומלץ בוקר וערב. בבוקר הניקוי חשוב כי במהלך הלילה הנקבוביות שלנו הפרישו שומן, ואנחנו רוצים לנקות אותם לפני שמורחים עליהן איפור או אפילו סתם יוצאים החוצה ונחשפים לזיהומים כדי לא לאטום את הנקבוביות בזיהום. בלילה הניקוי חשוב כי אנו רוצים להסיר את כל שאריות האיפור והלכלוך שנדבק לעור במהלך היום כדי שלא יתפתחו קומודונים או זיהומים.

1. שטיפת הפנים
יש לשטוף את הפנים בוקר וערב בעזרת מים ותרחיץ פנים טבעי עדין. שטיפת הפנים חשובה מאוד לניקיון העור אך יש להקפיד על שימוש בתרחיץ פנים עדין ביותר שאינו מגרה את העור ואינו מייבש אותו ייתר על המידה. לא מומלץ לשטוף את הפנים בתדירות העולה על פעמיים ביום שכן סבון הוא חומר מייבש ואנחנו לא רוצים לייבש את עור הפנים, אפילו אם הן שומניות – המטרה היא לאזן.
2. ניקוי בשמן פנים ומי פנים
לאחר שטיפת הפנים ניתן לנקות את הנקבוביות לעומק בעזרת שמן ניקוי פנים. שמן ניקוי פנים משמן שקדים טהור או שמן שקדים ומצוי צמחים, חודר לעומק הנקבוביות, וממיס לכלוך קשה שהצטבר בהן. מטפטפים כמה טיפות מהשמן על האצבעות ומעסים את הפנים כשהן רטובות לאחר השטיפה. שאריות האיפור והלכלוך ימסו היטב. טיפול זה נפלא גם לבעלי עור שמן, שכן השמן ה"טוב" מצטיין בהמסת השמן ה"רע", וגם ככל שהוער שלנו ירגיש שהוא מקבל שמן בריא וטוב הוא לא רגיש צורך לייצר בעצמו כל כך הרבה שמן. לאחר מכן יש לטפטף כמה טיפות מי פנים טבעיים על צמר גפן או מטלית רכה, ולהסיר את שאריות השמן. מי הפנים מרגיעים את העור, מרפאים אותו, מטפחים וגם מאזנים את כמות הפרשת החלב מהנקבוביות.
בבוקר ניתן לדלג על פעולה זו ולבצע אותה רק בסוף היום.
3. הזנת העור
לבסוף יש להזין את עור הפנים בעזרת קרם פנים או סרום פנים טבעי איכותי. להזנה מקסימלית ניתן להשתמש בשניהם ביחד כאשר הסרום ימרח ראשון והקרם לאחריו. קרם וסרום טבעיים איכותיים יזינו את העור, ישפרו את מראהו, יעניקו לו מרקם קטיפתי, יתרמו לחיטוי העור ולמניעת התפשטות חיידקים ואף יזרזו ריפוי והחלמה של נגעים קיימים.
על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר, מומלץ תמיד להתאים את מוצרי הטיפוח לפי הגיל, סוג העור ורגישויותיו.

ניקוי יסודי של העור

תדירות לביצוע: בין פעם בשבוע לפעם בשלושה שבועות.
ניקוי זה חשוב בעיקר על מנת להסיר זיהומים שהצליחו לחדור עמוק אל תוך ההנקבוביות, וגם כדי לעזור לתאי עור מתים "להתקלף" ממעל תאי עור החדשים אותם אנו רוצים לחשוף.

1. פתיחת הנקבוביות
דרך טבעית פשוטה ונפלאה לפתוח את הנקבוביות כדי להתחיל את הניקוי העמוק היא – אדים.
לאחר שטיפת הפנים- הרתיחו מים בסיר, הורידו את הסיר מהאש והניחו במקום יציב. טפטפו אל תוך המים כ- 2 טיפות מתערובת של שמנים אתריים לפתיחה וחיטוי הנקבוביות כמו: לבנדר, גרניום, לימון ועוד (תמיד עדיף להשתמש בתערובת של מספר שמנים אתריים על השימוש בשמן אתרי יחיד). קרבו את פניכם אל הסיר, כסו את הראש במגבת נקיה, עצמו עיניים והניחו לאדים לפתוח, לחטא ולהמיס את הלכלוך שהצטבר בנקבוביות. תהנו מהחוויה המרגיעה ומהניחוחות הנעימים העולים מן אדי המים.
לאחר כמה דקות, נגבו בטפיחות עדינות את הפנים בעזרת המגבת ועברו מיד לשלב הבא.
2. פילינג
פילינג גרגירים זה דבר נפלא (בתנאי שהגרגירים עדינים מאוד), אבל עליכם לאפשר לעור להתחדש לפני ביצוע טיפול הפיליג הבא- על כן  אם אתם מעל גיל 40, לא לחזור על הפעולה בטווח של פחות משלושה שבועות. בגילאים צעירים יותר ניתן לחזור על הטיפול פעם בשבועיים אך היו קשובים לעור שלכם, אם העור נותר מגורה לאחר הטיפול סימן שצריך להוריד את התדירות, להשתמש בגרגרים עדינים יותר, או להשתמש בדרך עדינה יותר מגרגרים להסרת תאי עור מתים וניקוי הנקבוביות.
דרך עדינה יותר לביצוע פילינג היא מסיכת חימר ירוק. החימר הירוק אפר טבעי המלא במינרלים. הוא מצטיין בספיחת רעלים, לכלוך, דלקות וגם תאי עור מתים. מורחים שכבה דקה מן המסיכה על פנים נקיות ויבשות, ממתינים לייבוש מוחלט ושוטפים בעזרת מים. ניתן לבצע את הטיפול בעזרת חימר ירוק לאחר טיפול הפילינג או במקומו.
3. הזנת העור בסיום הטיפול
 לאחר הטיפול העמוק מומלץ להזין מיד את העור בעזרת קרם או סרום פנים טבעיים כפי שהוזכרו בסעיף השלישי של הניקוי היום- יומי. כיוון שהנקבוביות נפתחו ובוצע ניקוי עמוק, הזנת העור לאחריו חשובה וגם אפקטיבית ביותר.

ומה לא לעשות?
כפי שציינתי, מומלץ להימנע מוצרים וחומרים כימיים ואגרסיביים. העור שלנו עדין וכדאי לטפל בו בהתאם. הימנעו משפשוף אגרסיבי של העור, שימוש במוצרים המייבשים את העור ייתר על המידה, שימוש במוצרים המכילים חומרים סינטטים שעשויים לגרות את העור ולשבש פעילותו התקינה. כמו כן מומלץ להימנע מלגעת בפנים בידיים שאינן נקיות, או ניגוב בעזרת מגבת אינה נקייה דיה.

שגרת טיפוח ושמירה על ההיגיינה תועיל מאוד לשמירה על עור פנים נקי, בריא, נעים וקורן.

 אורלי תגר
Orly TAGAR



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך!